zaterdag 12 januari 2013

LibraryThing

Hallo allemaal,

LibraryThing was volledig nieuw voor mij. Echt wel handig om boeken te catalogiseren, boeken op te zoeken, recensies te lezen, en ook om deze te delen met andere boekenliefhebbers over de hele wereld. Lid worden van LibraryThing is ook heel eenvoudig.
De link naar mijn LibraryThing is: http://www.librarything.nl/catalog/syfah

Het boek "De helaasheid der dingen" van Dimitri Verhulst heeft een populariteitsscore van 14, 379 en heeft 589 leden. Het andere boek die ik heb toegevoegd is "De duivel en het meisje" van Paulo Coelho en heeft een populariteitsscore van 2,353 en 2,283 leden. Volgens de gegevens zou het boek "Helaasheid der dingen" populairder zijn dan het boek "De duivel en het meisje" maar deze laatste boek heeft wel meer leden en wordt ook meer besproken. Wel interessant om deze gegevens te bekijken en de commentaren te lezen van andere leden.

Ik vind LibraryThing wel zeer handig voor persoonlijk gebruik. Op die manier kan je digitaal bijhouden wat je gelezen hebt en welke andere verwante boeken je nog kan lezen. Wat voor bibliotheken betreft is het wel nuttig om in de catalogi een link te leggen met LibraryThing want zo krijgt de gebruiker van de bib een beeld van hoe andere boekenliefhebbers het boek vinden en recensies te lezen. Ook voor leesgroepen is LibraryThing een interessante tool waarbij ze ook kunnen bijhouden wat ze hebben gelezen en hun bevindingen noteren.

Hieronder mijn voorlopige boekenkast via LibraryThing


Groetjes,

Sylvie

2 opmerkingen:

  1. Leuk, Coelho staat ook bij mijn favorieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof dat je meteen ook een widget met je boeken in dit blogbericht hebt geplaatst!
    Op http://www.librarything.com/work/1818915/popularity kun je wat meer lezen over hoe de 'popularity' precies bepaald wordt.
    Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen