zaterdag 12 januari 2013

Facebook

Hallo allemaal,

Facebook is me niet vreemd en ik ben lid sinds 21 juni 2007. Dankzij de tijdslijn op je profielpagina kan je die datum terugvinden. De mogelijkheden zijn breed, wat je allemaal kan doen met Facebook. Zelf maak ik voornamelijk gebruik van Facebook om berichten te sturen naar vrienden of te chatten. Ook het uitnodigen van vrienden voor bepaalde evenementen is wel handig via Facebook. Daarnaast kan je ook verscheidene games spelen waar je spelenderwijs in contact kan komen met vrienden van vrienden of  met nieuwe kennissen. Persoonlijk vermeld ik zelf niet veel nieuwsberichten op het prikbord. Wel lees, beluister of bekijk ik zelf de nieuwsberichten en reageer ik erop met "vind ik leuk". Die "vind ik leuk" is wel heel handig, vlot en vlug te bedienen.

Voor bibliotheken vind ik Facebook wel een nuttig instrument om in contact te treden met zowel personeelsleden als met gebruikers van de bib. Via Facebook kom je tot een brede, sociale netwerk. Je kan ook allerlei toepassingen van andere sociale media zoals YouTube, Flickr, Slideshare, Last.fm gebruiken in Facebook. Door deze toepassingen biedt Facebook een promotie voor de bib met zijn activiteiten en zijn nieuwsberichten. Ook de bib van Brugge heeft een facebookpagina, zie de link hieronder.
http://www.facebook.com/pages/Openbare-Bibliotheek-Brugge/108659679189315

Vele groetjes,

Sylvie

1 opmerking:

  1. Voor inspirerende voorbeelden van bibliotheken op Facebook, zie ook: http://bibwa2012.blogspot.be/2012/10/iedereen-bevriend-de-nominees_20.html
    Groetjes,

    Eva

    BeantwoordenVerwijderen