vrijdag 30 november 2012

Slideshare en Prezi

Even terugkeren en nog iets schrijven over Slideshare en Prezi...

Na het bekijken en proberen toe te passen van Slideshare zag ik verscheidene voordelen die ermee verbonden zijn zoals het zoeken van andere presentaties, voorzien van commentaar, naast presentaties kunnen ook documenten ingevoegd worden, het overzetten in een blog of website enz. Deze laatste voordeel vind ik persoonlijk heel interessant. Het was wel even zoeken om na dat de "embed code" gekopieerd wordt deze dan te lezen in het document, ik heb dan ontdekt dat het bericht in HTML moet staan, dan zie je allerhande codes en wanneer je deze embed code dan plakt zie je bij "voorbeeld" dat de presentatie of het document verschijnt.
Ook het zoeken van presentaties is interessant bijvoorbeeld over RFID vindt je heel wat informatie terug. Je kan deze dan van commentaar voorzien en al dan niet downloaden.

Wat Prezi betreft heeft deze wel een dynamischer weergave dan de presentaties in Slideshare. Slideshare vind ik persoonlijk eenvoudiger te gebruiken dan Prezi, maar Prezi biedt dan op zijn beurt meer navigatietools en je kan ook een pdf maken van je presentatie. Ik weet wel niet zeker of Prezi ook zo'n embed code heeft om in een blog of website te plaatsen?  Kan Prezi ook bijvoorbeel Word-documenten importeren? Kan je ook de presentaties bij Prezi niet downloadbaar maken?

1 opmerking:

  1. Dag Sylvie,

    Embedden vanuit Prezi kan: http://prezi.com/learn/embedding/
    Ook op je andere vragen vind je vast een antwoord via http://prezi.com/learn.

    Beste groetjes,

    Eva

    BeantwoordenVerwijderen